El Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van karlien en niels - WaarBenJij.nu El Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van karlien en niels - WaarBenJij.nu

El Calafate

Blijf op de hoogte en volg karlien en niels

25 September 2014 | Argentinië, El Calafate

Halllooo allemaal, daar zijn we weer!! Na onze eerste bericht uit Ushuaia, nu een berichtje uit El Calafate!!! Voordat we weg zijn gegaan uit Ushuaia hebben we nog een wandeling gemaakt daar + een kanotocht in het nationale park Tierra del Fuego. Was echt geweldig, het park, de natuur, de kanotocht en de Condors die we daar zagen. Die vogels blijven echt indrukwekkend.
Zaterdag 20 september zijn we doorgevlogen naar El Calafate, dat iets noordelijke ligt en een onderdeel is van Patagonie. Het hostel waar we naar toe werden gebracht lag buiten het centrum, was jammer maar uiteindelijk prima en het was ongeveer 5 a 10 minuten lopen maar het centrum.
We moesten eigenlijk de volgende dag gelijk op excursie, dat zagen we niet zo zitten en konden het gelukkig verplaatsen naar maandag. Zondag naar het Lago Nimez gewandeld, die dicht bleek te zijn. Wel lekker langs de kustlijn van Lago Argentino gelopen. Het meer is in totaal 110 km en daarmee het grootste meer van Argentinië.
Maandag was het dan zover en stond ons de excursie naar de gletsjers te wachten. Het nationale park heet: Los Glaciares. De excursie begon bij de Perito Moreno gletsjer en wel aan de noorzijde. Deze is de kleinste van het gebied, maar wel de meest toegangkelijke. De plek waar we naar toe bebracht werden heet The Balconies (voor ons dan he) en daar hadden we ongeveer 2 uur om de glester vanuit verschillende lookouts te bekijken. Daarna werden naar de zuidkant van de glester gebracht. Met de boot een stuk het meer over en daar stond Eduardo op ons te wachten om ons mee te nemen naar de gletsjer voor de minitrekking. Een stuk door het bos gelopen totdat we op de plek kwamen waar we de klimijzers om kregen. Voor Niels moesten ze even zoeken, ze vonden dat hij hele grote voeten had.. Zijn klimijzers zouden geschikt zijn om mee te kunnen BBQ'en, haha!
En toen begon de wandeling!!! Echt waanzinnig om er over gelopen te hebben. Er ging nog een gids mee, waarvan we de naam vergeten zijn, maar hij heeft in ieder geval super foto's voor ons gemaakt!! De tocht die er helaas na 1,5 uur weer opzat eindigde met een glas wiskey met gletsjer ijs!!!
's Avonds de excursie bekeken voor de volgende dag een boottocht met Marpatag Cruseros, langs de gletsjers Upsal en Sepegazzini.
De volgende dag werden we om 07.20 uur opgehaald voor de boottocht. Aangekomen bij de haven Porto Bandera, zagen we meerdere boten maar we reden verder naar een andere steiger. Wauw was die boot van ons? Vroegen we ons af!
We werden verwelkomt door het personeel, het aantal stond gelijk aan de hoeveelheid gasten.. We waren met ons achten namelijk.
Wat een luxe! Alles was inclusief werd gezegd door onze gastvrouw Cici. De route ging naar de grootste gletsjer van het park. Onderweg konden we genieten van een onbeschrijfelijk uitzicht, hoe dichter we kwamen des te meer ijsbergen we moesten ontwijken. Ze vertelde dat ze in tien jaar nog nooit zo dicht bij de gletsjer was geweest. Heel indrukwekkend om zoiets te mogen zien. De zon kwam er door om het geheel nog eventjes af te maken!
De reis ging toen naar een paar kleinere versies en de hoogste ( á 140 m boven zee) en onderweg hebben we genoten van een heerlijke argentijnse lunch.
Na een kleine wandeling in een mooie baai moesten we helaas weer terug naar de haven. We vonden deel twee van onze reis erg mooi, en het is dan ook weer jammer dat dit er dan weer op zit.
Vandaag vliegen we naar Salta, noordwesten van Argentinië. Daar begint deel drie, we gaan hier een reis door de wijngebieden maken per auto.

Adios Chicos!

• 25 September 2014 - 21:24

Arjan:

Wat een geweldige foto's. Mooie verhalen ook.
    Geniet elke dag en elk moment. Veel plezier in de wijngaarden. Ben benieuwd.
    Groetjes Arjan Derksen

• 26 September 2014 - 14:48

Femme:

Het klinkt om jaloers op te worden. Geniet er goed van met z'n 2 en. Gaat wel lukken denk ik.

Groeten Femme

• 26 September 2014 - 19:50

Do:

Dat klinkt allemaal super!

• 03 Oktober 2014 - 00:12

Anita De Jong:

Geweldig die reis van jullie.
    Ik denk dat wij dat ook nog gaan doen, moet ik nog wel even door sparen!!!
    Jullie zijn nog lang niet thuis , dus geniet ervan.!
    groetjes

Anita de Jong

• 07 Oktober 2014 - 17:13

Gerrit Dijkhuis:

Hoi Karlien en Niels,
    Fantastische foto's en mooie verhalen. Veel plezier; geniet ervan.

Groet Gerrit Dijkhuis