Costa Rica here we are!!! - Reisverslag uit Curubandé, Costa Rica van karlien en niels - WaarBenJij.nu Costa Rica here we are!!! - Reisverslag uit Curubandé, Costa Rica van karlien en niels - WaarBenJij.nu

Costa Rica here we are!!!

Blijf op de hoogte en volg karlien en niels

22 September 2015 | Costa Rica, Curubandé

Ola!!

We zijn inmiddels ruim een week in Costa Rica. De vlucht naar Panama was prima. In Panama moesten we ongeveer een uur wachten voordat we verder ziuden vliegen naar San Jose. Ze hadden ons echter naar de verkeerde gate gestuurd en we kwamen daar 6 minuten voordat onze vlucht zou vertrekken achter... Nou gerend naar de goede gate en die was al gesloten, maar we mochten gelukkig nog instappen, pffff dat was wel even flinke mazzel. Na een nacht is San Jose, werden we om 06.10 uur opgehaald om naar Torteguero te gaan. Na een reis van +/- 3 uur, kwamen we aan bij de bootjes die ons het park in zouden brengen. Onderweg maar de logde al de amerikaanse krokodil gezien! Na 1,5 uur met de boot kwamen we aan bij de logde en werden we verwelkomd door de brulapen! We zijn drie dagen in Tortequero gebleven en een van de mooiste dingen die we daar gezien hebben, was de greenlether turtle die eieren aan het leggen was, indrukwekkend groot en mooi om te zien.
Na Tortequero hebben we onze Suzuki Jimmy in onvangst genomen en zijn we naar Saripiqui gereden om daar twee nachten te verblijven in de Selva Verde logde. Daar hebben we o.a. een wandeling met een gids gemaakt door het park wat toebehoort aan de Selva Verde Logde. Tijdens deze wandeling verschillende giftige kikkers, een uitertst giftige adder, motmots, trogons en een prachtige uil.
Na Sarapiqui zijn we naar La Fortuna gereden, deze plaats ligt nabij de Arenal Vulkaan, deze vulkaan is nog actief echter je ziet "alleen" de vulkaan roken, de lava stroom is gestopt in 2010. Onze lodge had een prachtig uitzicht op de vulkaan. Hier hebben we ook veel gewandeld, onder andere naar de La Fortuna Waterfall.
We zitten nu in Rincon de la Vieja. Gisteren verschillende wandelingen gemaakt in het Nationale Park, waaronder een lange naar een waterval, pff dat was wel even zweten, maar de verkoeling in het water bij de waterval maakte veel goed.
Vandaag zijn we naar een privaat regenwoud geweest, wauw daar was het echt super gaaf. De weg erna toe was al een advontuur. 1,5 uur rijden in de 4x4 stand. Door kleine dorpjes en rivieren met onze jimmy. Eenmaal in het sensoria reservaat begonnen we gelijk met een tocht van drie uur, die ons langs verschillende azuurblauwe watervallen bracht. Die waren zo gekleurd door de mineralen en chemicalen van de vulkaan.
Morgen rijden we verder naar Monteverde! We zijn benieuwd hoe het daar zal zijn!

Oh ja onze eerste lekke band is ook een feit, hadden wij weer midden op de snelweg, haha. Voor banden wisselen draaien we onze handen niet om en het was dan ook gelukkig zo weer gefixt. Enne de regenbuien in Nederland missen we niet, we hebben hier ook genoeg stortregens!

• 22 September 2015 - 08:59

Nico Mettes:

Dat al waar blijft dat verslag en de foto's. Groetjes van de afdeling... we missen je

• 22 September 2015 - 09:45

Rene:

Mooi om even te lezen, ik zag op het nieuws al dat er veel toerristen in Costa Rica de nesten van de schildpadden op het strand hadden vertrapt... moest wel even aan jullie denken.

Veel plezier nog komende weken!

Groet rene

• 22 September 2015 - 09:54

Sonja Gierveld:

Nice! Wij vertrekken morgen :) Volgens mij maken we ongeveer hetzelfde rondje als jullie doen. Na het lezen van dit verslag nog meer zin om te gaan!
    Veel plezier nog
    Groetjes Sonja

• 22 September 2015 - 14:41

Mauzer:

Yeah rock on! Maak er een goed avontuur van!

• 22 September 2015 - 22:07

Natasja:

Stortregens! Hallo, je hebt het steeds over de zon. Pak het vliegtuig maar en kom. Hier hebben we alleen regen; geen stortregen dus ik blijf maar hier. Nu ff zonder dollen en lollen; het ziet er fantastisch uit daar. Een andere wereld. Wonderschone natuur en een bijzonder dierenrijk.